Gå til indhold
  • Der er ingen forslag, da søgefeltet er tomt.

Behandling af personoplysninger

GoLearn har sin egen afdeling for databeskyttelse og juridiske spørgsmål. Du kan kontakte os via e-mail på kontakt@golearn.dk

Hvor opbevares oplysningerne? Hvor kan de findes, og i hvilke lande? Overfører I mine data til USA?

Vi overfører i øjeblikket ikke personoplysninger relateret til vores kurser uden for EU. Alle persondata forbliver i Danmark eller andre steder inden for EU.

Sælger I mine oplysninger videre?

Nej, det gør vi ikke.

Er I dataansvarlig eller databehandler? Jeg tror, I bør være databehandleren.

Vi er primært dataansvarlige, medmindre vores kunde har ønsket at definere omfanget, karakteren, anvendelsesformålene, opbevaringsperioderne og andre væsentlige aspekter af behandlingen af deres brugeres personoplysninger. Du kan læse vores fortrolighedserklæring her.

Til hvem overfører I mine data, og hvorfor? Overfører I mine oplysninger til trænere? Hvad med partnere?

Vi overfører kun dine oplysninger af berettigede årsager. Vi overfører generelt ikke deltagerdata til vores eksterne instruktører (undervisere). Hvis vi gør det, har vi indgået kontrakter om behandlingen af dine personoplysninger og defineret brugen udelukkende til formålene med planlægning og gennemførelse af kurser. Vi kan også overføre dine data til vores partnere, som udfører marketing, salg eller rådgivning på vores vegne. Selv i disse tilfælde har vi indgået passende aftaler om databehandling og fortrolighed.

Hvilke data indsamler I om mig?

Vi indsamler følgende oplysninger om dig: navn, arbejdse-mailadresse og kursus certifikater. Vi bruger data indsamlet fra servicebrug til at forbedre vores tjenester i pseudonymiseret eller anonymiseret form.

Indsamler I følsomme oplysninger om mig?

Nej, det gør vi ikke.

Hvilke oplysninger kan min arbejdsgiver se? Hvad med mine kolleger? Hvilke oplysninger videregiver I til min arbejdsgiver og hvorfor?

Vi kan videregive dine oplysninger til din arbejdsgivers eller abonnementsorganisations udpegede kontakter i form af en organisationsrapport. Organisationsrapporten informerer udpegede kontakter om, hvor meget deres organisation har brugt vores platform, hvilke kurser der er blevet gennemført, og hvornår. Organisationsrapporten er en del af vores tjenestelevering og relaterer til abonnementsorganisationens interesse i at vide, hvordan vores tjeneste er blevet brugt.

Jeg vil gerne se mine data. Venligst giv mig dem.

Send venligst en dataanmodning til kontakt@golearn.dk. Dataanmodningen vil blive bekræftet separat gennem VismaSign-tjenesten, hvor du skal logge ind med stærk autentifikation. Din dataanmodning skal indeholde følgende detaljer:

  • Hvilken information du gerne vil gennemse
  • Om du vil gennemse alle dine data eller data fra en bestemt tidsperiode
  • Det format, hvori du gerne vil modtage dataene
  • Dit navn
  • Dine kontaktoplysninger (såsom e-mailadresse eller telefonnummer)

Jeg vil have, at du straks sletter mine data.

I henhold til gældende databeskyttelseslove har du ret til at blive glemt. Dog kan vi på grund af bindende kontrakter, love eller regler ikke være i stand til at slette alle dine oplysninger. Send venligst din dataanmodning til kontakt@golearn.dk.

Til hvilket formål bruger I mine data?

Vi bruger dine oplysninger til at levere vores kurser og til servicekommunikation. Vi bruger data indsamlet fra servicebrug til at udvikle vores tjenester i pseudonymiseret eller anonymiseret form.

Overfører I mine data mellem jeres koncernselskaber og lande? Hvem ser hvis data?

Vi kan overføre data af administrative årsager for at sikre operationel effektivitet.

Hvorfor og hvordan implementeres 365-login? Hvorfor er admin-samtykke nødvendig?

Din organisations kontaktperson vil modtage instruktioner til platform implementeringen. Indlægning er meget nem og ligetil at sætte op ved hjælp af videoguide på GoLearn Admin Consent Consent EAPP på YouTube. Admin-samtykke gives på vegne af alle brugere, så hver bruger ikke behøver at give samtykke separat. Dette giver, efter vores erfaring, også bedre anvendelighed for vores tjeneste.

Hvor længe opbevarer I den information, jeg sender til kundeservice? Hvor vil det fremstå?

Vi opbevarer de personoplysninger, der behandles af kundeservice, så længe kontrakten mellem vores kunde og os er i kraft og derefter for at svare på juridiske krav, blandt andre årsager. Vi opbevarer ikke nogen information længere end nødvendigt i lyset af de formål, som den blev indsamlet til.